Spijkerpoepen en ander soort vermaak - Reisverslag uit Thika, Kenia van mariekebijcrc - WaarBenJij.nu Spijkerpoepen en ander soort vermaak - Reisverslag uit Thika, Kenia van mariekebijcrc - WaarBenJij.nu

Spijkerpoepen en ander soort vermaak

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2008 | Kenia, Thika

Jeetje even bedenken wat ik de afgelopen week ook alweer allemaal gedaan heb.
Afgelopen zondag hadden we een spelletjesmiddag voor de kinderen, erg leuk met spijkerpoepen en snoephappen enzo, helemaal leuk was dat.
Afgelopen maandag zijn we naar Umoja, een nursery school, geweest in een sloppenwijk van Thika. Dit is door vrijwilligers van CRC opgezet met het idee dat als kinderen vanuit de sloppenwijken pas op hun 5e naar school gaan, ze dan al teveel jaren een voedsel en vitaminegebrek hebben gehad, waardoor het leren altijd moeilijk voor ze zal blijven. Hier krijgen ze namelijk om 10 uur pap en tussen de middag een stevige maaltijd op school, weet niet of het op alle scholen zo is, maar op de school waar onze kinderen heen gaan is het ook zo.
Dus deze kinderen gaan op ongeveer peuterleeftijd naar school, zodat ze dan al voorbeeid kunnen worden op school en in ieder geval de dagen dat ze naar school gaan goed te eten krijgen.
Dus wat heb ik daar gedaan? Geholpen met de voorbereidingen voor het eten. De kinderen gingen ook een tijd buiten spelen, de juf was daarbij ook volop aanwezig met allerlei kringspelletjes, leuk.
Dinsdag zijn we naar de construction site van het nieuwe weeshuis van CRC geweest, wordt erg mooi denk ik, al is het nog niet af. Als ik het goed begrepen heb dan gaat de bouw binnenkort weer verder.
Ook heb ik deze week van mijn sponsorgeld, schoolboeken voor de kinderen en kussens voor de banken gekocht, de hoezen zijn besteld bij een mevrouw die ze voor ons gaat maken.
Woensdag zijn we verrokken richting de camping White Waters, ben ik i het begin dat ik in Kenia was ook al 1 nachtje heen geweest, maar nu gingen we voor 2 overnachtingen heen.
Wat een rust daar zeg! Toen we daar aankwamen waren we de enigen en het enige wat je hoorde waren vogeltjes en andere beestjes.
Dus dat werden 2 dagen met relaxen aan het zwembadje, in de zon liggen en lekker barbequen 's avonds. Onze tenten werden opgezet en het bbq vuur voor ons angemaakt. De 2e dag was het eigenlijk geen bbq, toen hebben we op dat bbq vuur pasta met tomatensaus gekookt, onze vuur aanmaker vertelde ons dat dat helemaal volgens ouderwets Keniaans gebruik is.
Nou dus gister vol goede moed weer de matatu in richting Thika.
Ik zat eerst achter de bestuurder een beetje opgepropt met onze tassen op schoot en voor ons, toen werd er van voorin iemand uitgetrokken en werd ik naar een plek voorin gedirigeerd.
Genietend van het prachtige uitzicht zat ik dus voorin, naast me zat een man met 2 kunstonderbenen die regelmatig tegen die van mij aanstootten, achter me probeerde de geldophaler hardnekkig een onbegrijpelijk gesprek met Jopy aan te knopen en dit alles werd omlijst door muziek met diepzinnige teksten zoals "reggae in the bedroom, reggae in the church, reggae everywhere" (ja echt waar).
Maar ik hou ervan, het reizen met de matatu, maar dan bij voorkeur wel als ik niet teveel spullen bij me heb en zonder mensen met kunstbenen, haha.
Karateles heb ik niet gehad, want woensdag waren we niet bij crc en maandag en vrijdag kwam de leraar niet, dus helaas. Afgelopen maandag heeft Nelson de les overgenomen, dat was echt heel leuk om te zien, de kinderen moesten sparren met elkaar, leuk om te zien hoe fanatiek, of juist niet de kinderen er tegenaan gaan.
Morgen gaan we met z'n 4en naar Nairobi om te winkelen, maandag ga ik ook weer naar Nairobi met Idris, die moet dan voor controle terugkomen.
Ik voel me goed, ik begin nu al wel aardig een kleurtje te krijgen gelukkig.
Over 2 weken ben ik alweer terug in Nederland, maar daar denk ik nu nog maar even niet aan, nog even heel veel doen en genieten!

  • 16 Februari 2008 - 12:17

    Marianne:

    Heee,
    Ja wat gaat de tijd snel he. Blijf er maar goed van genieten want voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje. Het is hier wel koud maar ook mooi weer met een zonnetje dus dat is wel lekker. Je komt toch als je thuis komt eerst nog naar Andijk?? Lijkt me gezellie.
    Liefs xxxxxx Mar

  • 17 Februari 2008 - 10:58

    Maaike:

    He lieve Mariekje,
    De tijd gaat inderdaad snel maar je bent ontzettend aan het genieten! Dat is goed uit de foto's en je verhaal op te maken. Ga vooral zo door en ik ben benieuwd naar je volgend avonturen!

    Kus Maaike

  • 17 Februari 2008 - 12:53

    Je Collegatutjes:

    Hoi Hoi!!

    Tis hier heerlijk koud winterweer met een stralend zonnetje! Dikke schoenen aan hoor hier, geen teenslippers met sokken haha!! Zit dat lekker, of is dat omdat je voeten zo vies waren? Trouwens, we hebben altijd nog wel een pedicure op Delta, hihi.....
    Nou, genoeg onzin weer! Ga nog effe lekker genieten daar die laatste twee weekjes en daarna mag je hier voor een volle zaal aaaaaaaallllleees vertellen!! We hebben het CC al afgehuurd hoor!

    Nou, de groetjes he!!

    Elize en Corinne (hebben lekker dagdienstje hier)

  • 17 Februari 2008 - 15:28

    Elly Pas:

    Hoi Marieke,
    Ik zie dat je een geweldige huisvrouw bent zoals je de was kan doen enz. Geniet erg van je belevenissen!
    Liefs Elly

  • 19 Februari 2008 - 18:07

    Marieke:

    Hey Mariekie,

    wat een leuke verhalen en foto's weer!!! Echt super dat je het daar helemaal naar je zin hebt en je goed voelt!!
    In je huissie alles nog steeds helemaal goed!!

    Genietse de aankomende 2 weken!!!!!!!!!!!!!

    xxxx mariek

  • 19 Februari 2008 - 19:35

    Gea:

    Hoi Marieke,
    weer even je belevenissen gelezen. Wat leuk allemaal. Je hebt gelukkig ook tijd om de omgeving te bekijken en te ontspannen. Mooie kussens heb je gekocht.
    Die guitige kindersnoetjes doen het ook goed op de foto. Zo lijken ze om op te vreten.
    Nou nog veel plezier de laatste week en tot ziens in Holland.
    groetjes tante Gea.

  • 20 Februari 2008 - 16:43

    Oma:

    Hier is oma. Ik ben op bezoek bij tante Elly want die heeft de griep. Maar ze wordt al een beetje beterder!
    Tis bij jullie wel lekker warm denk ik.
    Hier is het frisjes, af en toe vriest het snachts. Zondag gaan we naar Andries voor zijn verjaardag. Hij wordt 30 jaar>
    Marieke nog veel plezier, en tot ziens als je weer thuis bent.
    Liefs van Oma

  • 21 Februari 2008 - 11:14

    Kathalein:

    Hej Mariek,

    Als het geld geen probleem was was ik misschien vanaf vandaag met je opgetrokken. Toch wel erg jammer als ik zo allemaal lees wat je beleefd. Dat je alweer bijna terugkomt......'t gaat echt snel. Nog heel veel plezier die laatste week en ik hoop nog wat van je te lezen en te zien! (leuke foto's joh)
    Kus kath

  • 22 Februari 2008 - 16:48

    Judith:

    Liefie kan je geen filmpje maken van Idris lopent of zoiets ben zo benieuwd heb t weer net allemaal gemist :( kus love yah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaja mijn grote avontuur! HIer kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak en beleef in het weeshuis van CRC in Thika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 15155

Voorgaande reizen:

02 Januari 2008 - 29 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: