Het is bijna zover! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van mariekebijcrc - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van mariekebijcrc - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

19 December 2007 | Nederland, Rotterdam

Over 2 weken gaat het dan gebeuren; Dan ga ik na bijna een jaar ermee bezig geweest te zijn, naar Kenia!
Bijna alle voorbereidingen zijn nu getroffen, nog wat kleine dingetjes kopen en mijn tas verder inpakken en dan ben ik er helemaal klaar voor. Vanmorgen heb ik mijn 1e malariapil ingenomen, tot nu toe vallen de bijwerkingen mee gelukkig.
Woensdag 2 januari vlieg ik om 7.20 vanaf Amsterdam en na een overstap op Zurich kom ik dan als alles volgens schema verloopt om 19.10 aan op Nairobi.
Vanaf daar worden we opgehaald en dan worden we naar het weeshuis in Thika gebracht.
Ik vlieg samen met een andere vrijwilliger, die ook in het weeshuis gaat werken, we hadden toevallig dezelfde reis geboekt.
Het weeshuis staat dus in Thika, dat ligt ongeveer 40 kilometer boven Nairobi.
Het Child Rescue Centre weeshuis is opgezet in 2004 door lokale bewoners. Inmiddels zitten er 31 kinderen en is de bouw van een nieuw weeshuis in volle gang. Voor meer informatie over CRC kun je kijken op www.crckenya.org. Daar kun je ook foto's en informatie over de activiteiten van crc vinden.
Ik heb er heel veel zin in, kan eigenlijk niet meer wachten totdat het zover is.
Ben heel benieuwd wat er allemaal op me af gaat komen, wat ik ga zien en meemaken.
Nou dit was het, het volgende berichtje zal komen vanuit Thika :)!

Mariek

P.S. Mijn mobiel gaat wel mee, maar ik zal hem waarschijnlijk pas 29 februari weer aanzetten als ik weer op Schiphol ben. Ik ben dus mobiel niet bereikbaar als ik weg ben.

  • 19 December 2007 - 16:30

    Anneke En Wietze:

    Hoi Marieke.
    We wensen je een heel goede reis toe, en
    veel 'werk' plezier in dat vreemde land.
    Het zal wel een overgang zijn om van het 'rijke' europa naar een 'arm' Afrikaans land te gaan, maar daar wordt je weer een ervaring rijker van.
    Heel veel succes en groetjes van ons.

  • 19 December 2007 - 16:53

    Piet En Mary:

    Nou Marieke het komt al erg dicht bij, je zal je ogen wel uitkijken want ik heb al van verschillende kanten gehoord dat het een prachtig land moet zijn. Erg benieuwd hoe jij het zal ervaren met de cultuur en met zoveel kinderen. Marieke heel veel plezier en goede reis. Groetjes Piet en Mary

  • 19 December 2007 - 17:06

    Elly Pasterkamp:

    Hoi Marieke,
    Ik vind het hartstikke leuk om op de hoogte te blijven van je reis naar Kenia. Spannend hoor! Wens je alvast een goede reis heel veel succes in Kenya.
    Ik zie je 2e kerstdag nog wel maar alvast bij deze.
    Liefs Elly

  • 19 December 2007 - 18:59

    Marieke:

    Hey mariekie,

    echt super leuk deze site....hoop heeel veel verhalen te lezen over alles waar je mee bezig bent!!!

    Kus marieke H

  • 20 December 2007 - 09:14

    Chantal:

    Hoi Marieke,

    Heel er veel plezier, geniet ervan.

    Echt super tof wat je daar gaat doen! Ik kijk uit naar je verhalen.

    X

  • 20 December 2007 - 10:58

    Marianne:

    Heee Mariekje,
    Wat spannend!!!!! Echt super dat je dit gaat doen en leuk dat we alles een beetje bij kunnen houden via de site.
    Schrijf maar veel mooie verhalen. Maar ik zie je nog 1 jan. als het goed is, kunnen we nog even knuffelen!
    Liefs van ons

  • 23 December 2007 - 12:59

    Ton Koster:

    hallo Marieke, Ik wens je een heel goede en plezierige reis toe en wat leuk dat je niet alleen hoeft te reizen want je zit toch best wel lang in het vliegtuig.
    veel plezier en tot schrijfs.

    Ton

  • 23 December 2007 - 13:04

    Elisabeth Baas:

    hallo Marieke,ook ik wens je heel veel levenservaring en genieten van de mensen en het land, ik ben nieuwsgierig hoe je het daar gaat ervaren.
    Een goede vlieg reis en een behouden aan komst.
    Hartelijke groet Elisabeth.

  • 23 December 2007 - 15:10

    Gea Schenk:

    Hoi Marieke,
    spannend hoor. Je zult wel veel indrukken te verwerken krijgen. Het lijkt me heel mooi om in een totaal ander land met een andere cultuur te werken. Leuk voor je dat je een reisgenoot hebt getroffen.
    Ik ben benieuwd naar de foto's op deze site.
    Groetjes en veel succes in Kenia.

  • 23 December 2007 - 16:05

    Jacolien:

    Hey Mariekje,

    Wat gaaf dat je dit gaat doen!
    Veel plezier en zodra ik in Drenthe internet heb ga ik je volgen.

    Groetjes en een dikke kus van mij.

  • 27 December 2007 - 08:40

    DenniZ:

    Hujambo Marieke!
    Ik vind er geen drol aan dat je zo lang weg gaat! Ga ik me vast weer zorgen maken over greppels en zo..
    Tóch hoop ik dat je het erg naar je zin gaat hebben. Dat zal ook zeker wel het geval zijn. Ik ben reuze benieuwd naar je foto's en verhalen.
    Hakuna Matata en geniet er van joh..
    Tutaonana in goede gezondheid Marieke!!
    Dikke X,
    Dennis

  • 27 December 2007 - 22:06

    Martien En Annemiek:

    Marieke, het lijkt mij best spannend om in een Afrikaans land te gaan werken. Ik wens je dan ook veel succes en zal proberen je via deze site te volgen. Hartelijke groetjes van ons en maak er wat van.

  • 31 December 2007 - 11:17

    Lonneke Schenk:

    Heel veel plezier! En hoop dat je veel kan betekenen voor de mensen daar! Geniet ervan!

    Groetjes
    Niels en Lonneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaja mijn grote avontuur! HIer kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak en beleef in het weeshuis van CRC in Thika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 15227

Voorgaande reizen:

02 Januari 2008 - 29 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: