Eerste paar dagen... - Reisverslag uit Thika, Kenia van mariekebijcrc - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen... - Reisverslag uit Thika, Kenia van mariekebijcrc - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2008 | Kenia, Thika

Nou de eerste paar dagen in Kenia zitten erop, ik moet zegen dat het me erg goed bevalt.
Inmiddels heb ik ook meegemaakt hoe het er 's ochtends hier in het weeshuis aan toe gaat en dat is tot het ontbijt 1 grote chaos van kinderen zoekend naar hun kleren, sokken en schoenen. Dan is het tijdens de maaltijd even rustig omdat dan iedereen rustig aan het eten is en daarna gaat de algehele chaos weer verder. Overal zie je kinderen lopen met maar 1 sok aan, haha, maar uiteindelijk toch iedereen goed aangekleed om 7.00 kunnen afleveren op school.
Van vrijdag op zaterdag ben ik wezen kamperen bij White Waters, was best een luxe camping, zag er mooi uit en de tent werd voor ons opgezet. Zaterdag hebben we een wandeling gemaakt naar watervallen, was erg mooi, vind zowiezo de natuur hier mooi.
Vandaag is het zondag, dus zijn we naar de kerk geweest. Was wel even heel wat anders dan in Nederland, het begon met een lang en intens overkomend gebed (verstond er natuurlijk niks van) en daarna was het zingen en swingen geblazen! Hardstikke leuk met een keyboard en gitaren en 3 mensen die aan het zingen waren. En toen werd er gevraagd of er ook bezoekers waren, dus Brgitte en ik staken onze vingers op, toen werden we welkom geheten en werden we gevraagd of we wat wilden zeggen tegen de mensen. Nou is het hier zo dat je op veel plekken wordt aangekeken en ook worden we regelmatig nageroepen "Mzungu!" (blanke) dus in de belangstelling sta je toch al wel, dus ik dacht dat ik dan ook net zo goed voorin een kerk kon gaan komen staan en even een woordje doen, dan is er tenminste een reden om me aan te staren, haha. Was best geinig, vond ik.
Ik kan inmiddels al een aantal kinderen uit elkaar halen, maar het is toch wel lastig hoor, blijf vragen hoe ze heten, maar het komt goed. Ze zijn in ieder geval allemaal erg lief, dus ik vermaak me prima!
Wel was het handig voor mij om erg snel wat Swahili te leren, kinderen spreken wel engels, maar praten over het algemeen in het Swahili, ken inmiddels al wel een aantal woordjes.
Voor aankomende week staan er een aantal bezoekjes aan bepaalde projecten op de planning, ben benieuwd!

Ow en nog even over de onrust hier in Kenia; ik heb begrepen dat er op het nieuws in Nederland was dat er weer doden zijn gevallen bij rellen, wij hebben daar niets van gemerkt, hier is alles rustig en we voelen ons op ons gemak en veilig.

Oke ik ga nu proberen wat foto's op de site te zetten!

Mariek

  • 27 Januari 2008 - 15:01

    Tante Gea:

    Hoi Marieke,
    Wat een grappig jochie heb je op schoot. Ik begrijp dat je het erg naar je zin hebt daar. Je onderneemt tussentijds ook nog veel dingen, dus je zult wel veel van het land zien. gelukkig is het in jullie omgeving rustig en veilig.
    Ik kijk af en toe even op de waarbenjijnu-site om te zien hoe het je vergaat daar. Gister was ook wel apart: je zit helemaal in Kenia en je belt met je moeder, terwijl zij in mijn auto meerijdt en het lijkt als of je maar een klein eindje bij elkaar vandaan bent.
    Nou nog veel plezier en tot ziens.
    Groetjes tante Gea.

  • 27 Januari 2008 - 15:42

    Marianne:

    Hee Lieve Mariekje,
    Wat goed dat je het zo naar je zin hebt!!!! En wat een fantastische foto, je moet er maar gauw wat meer op de site zetten dat is wel leuk.
    De tijd gaat zeker wel snel he....genieten hoor!!!
    Liefs xxxx Marrie

  • 27 Januari 2008 - 15:44

    Dennis:

    Mooie preek gehouden over het groene kooitje? ;)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, althans zo komt het op mij over. Leuk kind ook. Je kan zo op een novib kalender. Hahah!
    Geniet er van en succes met de sokken...
    X Dennis

  • 27 Januari 2008 - 16:53

    Lonneke:

    He Marieke,
    Leuk om te lezen dat het allemaal erg leuk is! Ook goed om te horen dat je er veilig aangekomen bent, en daar weinig last heb van de rellen. Hoop dat dat daar ook zo blijft!
    Nog heeeeel veeeeeel plezier daar!
    Niels & Lonneke

  • 27 Januari 2008 - 19:25

    Fred En Gemma:


    Hoi marieke
    eindelijk is het zover,prachtig te horen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Wij hopen dat het de rest van de tijd ook zo goed gaat en dat je nog veel mooie dingen van het land zult zien.

  • 28 Januari 2008 - 11:27

    Jopyyyyy:

    de eerste foto van de baby staat erop! =) haha
    ben blij dat je t naar je zin hebt hier! ik ga nu de babytjes uit school halen, dus zie je straks!

  • 29 Januari 2008 - 17:33

    Marieke H:

    het Mariek,
    fijn dat je het naar je zin hebt. Blij te horen dat het allemaal veilig is bij jou!!
    leuk dat je het naar je zin hebt met de kindjes.
    De fotos zijn echt leuk!!! Hoop snel weer nieuwe.
    En ben je nog onder de waterval geweest??

    xxxx marieke

  • 29 Januari 2008 - 17:37

    Kelly:

    Hey Mariekje!!

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt joh.. ik ben echt blij voor je dat het toch allemaal door heeft kunnen gaan..

    Nou ik hou je site in de gaten hoor!!
    Veel plezier nog daar, en veel succes met het leren van swahili's

    xxx Kel

    Van de looDDs weet je nog ;)

  • 29 Januari 2008 - 21:55

    Laura:

    Hey Mariek,

    Top om te lezen dat je alsnog de stap hebt gezet om heen te gaan ondanks de onrust in het land.
    Fijn dat jullie er iig niks van merken!
    Leuk om je verhalen te lezen!
    En wat lief die foto.. :D

    Geniet er van!
    Groetjes Laura

  • 29 Januari 2008 - 23:20

    Dennis:

    Wauw! Mooi wakker worden...

  • 29 Januari 2008 - 23:34

    Petra:

    He mariekje,

    Fijn om te horen dat je niks merkt van "alle" onrust. Gaaf is die natuur he!
    Oh en in die kerk! Kan me al helemaal voorstellen hoe het eraan toe gaat. Swing it, haleloeja prace the lord! Zit in de nacht even de laatste info dat ik aan je moest denken. Ik zat de australian open te kijken en Djokovic heeft gewonnen! Dag Federer!Daarnaast had ik nog een nieuwtje maar die weet ik niet meer....wordt je ook weinig wijzer van he. anyway geniet van je tijd. En ik hoor snel van je. x

  • 30 Januari 2008 - 15:21

    Kathalein:

    Hej Mariekie,
    Ik ben blij dat het allemaal leuk en rustig is daar, was idd wel ongerust na aanleiding van het nieuws.
    Vet leuk dat je nu ook foto's op je site hebt staan, kunnen we ff mooi plaatjes kieken. Heeft Dorkas daar ook projecten dat dat jongetje zo heet???
    Je zit er alweer een hele week dus ga maar gauw verder en geniet ervan.
    Kus Kath

  • 31 Januari 2008 - 19:47

    Kelly:

    Hoi
    Hoe is de situatie op dit moment?
    vertrek namelijk zelf 3 maart naar het CRC, maar heb op dit moment een negatief reisadvies. niemand is het er mee eens,dat ik nog ga! kun jij me meer vertellen? groetjes Kelly

    kan Nelson me iets vertellen,is het nog wel veilig om te komen?

  • 01 Februari 2008 - 18:58

    Mary:

    Hallo Marieke je hebt natuurlijk de mooiste kinderen uitgezocht om aan ons te laten zien wat een schatjes. Gelukkig dat jullie weinig last hebben van de ongeregeldheden daar.
    Nou nog veel plezier en werk ze.
    Liefs Mary

  • 01 Februari 2008 - 21:00

    Wieteke:

    Hoi Marieke,
    Ik zou 26 februari naar thika komen, maar zie het op dit moment niet zitten. zelf thika was gister in het nieuws door de vele vluchtelingen die daar nu zijn. Ik ben bang dat de onrust dus ook gauw die kant op kan komen. Hoe denken jullie er daar nu over?
    Ps hoe lang blijven jullie?

    misschien tot gauw, groetjes wieteke

  • 02 Februari 2008 - 07:19

    Corinne:

    Hoi Mariek!

    Oh, wat herkenbaar allemaal zeg! Heerlijk he die krullebolletjes! Geniet er maar van hoor, maar dat gaat wel lukken denk ik! Ennuh...de volgende keer moet je een liedje zingen hoor in de kerk..haha. Ach, als je poesje mauw zingt vinden ze het al ok :) .
    Mooie natuurfoto zeg! Trek je er in de weekenden ook op uit daar?
    Gelukkig dat je weinig last hebt van de `kenia-ellende´!
    Nou, heel veel plezier nog en ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes Corinne

  • 02 Februari 2008 - 11:44

    Kim:

    He Marieke,of moet ik zeggen jambo!
    Habari
    leuk dat je zo enthousiast bent!!

    Wat je schrijft klinkt herkenbaar. die matatu´s en het mzungu roepen. Oh en geloof me opeens zie je het verschil in gezichten en kan je ze net zo als mensen hier uit elkaar houden!!

    Heel veel plezier,

    Veel liefs kim

  • 02 Februari 2008 - 15:18

    Aafje:

    Even ter voorkoming van al te grote onrust, met name ook voor de mensen in Thika: Er is geen negatief reisadvies en er zijn ook geen vluchten naar kenia afgelast.

    Groetjes,

    Aafje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaja mijn grote avontuur! HIer kunnen jullie lezen wat ik allemaal meemaak en beleef in het weeshuis van CRC in Thika.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 15227

Voorgaande reizen:

02 Januari 2008 - 29 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: